Thursday, September 18, 2008

Bilesin İstedim !

''Cebinde bir kurşun kalem taşıyan bir süre sonra bunu kullanmaya başlar."
Paul Auster


Bugün 18 Eylül 2008. Yirmi gündür New York'tayım... Bir şehri bilmek, o şehir üzerine yazmak için çok kısa bir zaman, biliyorum. Benim "çok değişik" dediğimi ne kadar kısa bir zamanda kanıksadığımı fark etmem ve bundan çok korkmak için yeterince uzun bir zamanmış yirmi gün, bilmiyordum.

Zaman hızla geçti, ikinci kez gördüğüm her şey tanıdık gelmeye başladı. Durduramayacağımı bildiğim bu can sıkıcı “alışmaya”, karşı bir şeyler yapmam gerektiğine emin olmamla başladı bu blog.

New York`taki “birinci sezon”umda”, yapabileceğimin çok kısıtlı olduğunu düşünüyorum. Ama tecrübeyle sabittir; bir kursun kalem ve ona eşlik eden bir objektif,sıradan bir cep telefonu objektifi yeterli… Bana değişik geleni, genellemelerin farkedilmez tuzağına düşmeden “ben” yalnızca “ben” üzerinden, yazı ve cep telefonu fotoğraflarıyla görünür hale getirmenin biraz olsun alışmanın rahatsızlığını azaltıcağına eminim.

İnsan kendi değişimini ve kendi değiştirdiğini başka nasıl görünür hale getirebilir ki ?

Bilesin istedim…
Yarın: "Bunu İnsan Okuyacak"
18 Eylül 08/New York
00.55

No comments: